- Volvo-merken Polestar en Lynk & Co lijken dezelfde strategie en vergelijkbare voertuigmodellen te hebben.
- Volgens Lynk-oprichter Alain Visser zijn beide merken uniek en verschillen ze sterk in het gebruik.
- Automerken moeten op de eerste plaats serviceproviders worden, vindt Visser.
- Lees ook: BMW gaat dezelfde batterijen als Tesla’s 4680 gebruiken
In 2016 kondigde de eigenaar van Volvo, het Chinese Geely Automobile Holdings, de lancering van Lynk & Co aan. Dit merk, met een basis in het Zweedse Göteborg, richt zich op innovatieve elektrische voertuigen en werkt met een abonnementsmodel. Lynk & Co is sinds enkele jaren ook op de Nederlandse markt actief.
In 2015 lanceerden Volvo en Geely een ander merk, Polestar. Ook dat merk richt zich op innovatieve elektrische auto’s en nieuwe vormen van autobezit.
Om deze bizarre branding-oefening nog gekker te maken, deelt het nieuwe model van Lynk & Co – de 02 – dezelfde elektrische techniek als de Volvo C40. En die laatste deelt weer het platform – de architectuur van de auto – met de Polestar 2.